چون هر دفعه دقیقاً یک محتوا را ارائه می کرد، راننده اشاحساس کرد که همه مطالب را یاد گرفته است و روزی به آقای پلانک گفت: شمااز تکرار این حرفها خسته نمیشوید؟ من الان میتوانم بهجای شما این مطالب رابرای دیگران ارائه کنم. میخواهید در مقصد بعدی که شهر مونیخ است من سخنرانی کنم وشما لباس من را بپوشید و در جلسه بنشینید؛ برای هر دوی ما تنوعی ایجاد میشود».پلانک هم قبول کرد!
شوفر خیلی خوب در جلسه درباره کوانتوم مکانیک صحبت کرد وشوندهها هم خیلی لذت بردند. در انتهای جلسه، فیزیکدانی بلند شد و سؤالی رامطرح کرد. شوفر که جواب سؤال را نمیدانست در نهایت خونسردی گفت: من تعجبمیکنم که در شهری پیشرفته مثل مونیخ، سؤالهایی به این اندازه ساده میپرسند کهحتی شوفر من هم میتواند جواب آن را بدهد! شوفر عزیز، لطفاً شما به سؤال ایشان پاسخدهید».
امروزه در علم مدیریت، اسم این اثر را اثر شوفر» گذاشتهاند. این اثر ناشیاز نوعی توهم دانایی است که افراد همه چیزدان بیشتر به آن مبتلا میشوند. بایدتوجه کرد که دانش مانند کوهی یخی است که بخش کمی از آن قابل رویت است و بخش اعظمآن را نمیتوان مشاهده کرد. افراد سطحینگر صرفاً بخش قابل مشاهده دانش را میبینندو گمان میکنند که کل دانش را دریافت کردهاند. در حالیکه این فقط توهمی ازدانایی است.
دی سپ یکی از بزرگترین مشکلات در سفر اول را برطرف نموده است.
غم بزرگ و یا اندوه بزرگ می تواند انسان را به مقام الهی برساند
هم ,بخش ,دانش ,دانایی ,شوفر ,پلانک ,کرد که ,مکانیک صحبت ,کوانتوم مکانیک ,درباره کوانتوم ,مطالب را ,درباره کوانتوم مکانیک
درباره این سایت